Contact Information

צרו קשר: info@bark.co.il | 0523675748

MyStory | הסיפור של ארתור ודולצ'ה

תשכחו מכל מה שחשבתם שידעתם על התזונה של הכלב שלכם

כמי שגדלה מאז ומתמיד עם כלבים וידועה בתור מישהי שחיה את עולם הכלבים, אני רוצה לכתוב היום באופן שמעולם לא כתבתי. באופן שלא משתמע לשתי פנים, ובלי להיזהר מלהגיד את דעתי האישית. הכתבה הזו מייצגת את דעתי האישית וזאת לאחר שבמשך חודשים רבים ניסיתי לא מעט סוגי מזון.

אם חוויתם משהו דומה, אני מזמינה אתכם לקרוא עד הסוף.

אוכל ביתי. פשוט וקל...כשהם אוכלים איתנו, הם מאושרים. ארתור ודולצ'ה

איך זה התחיל?

יש לי שני כלבים מהממים - ארתור, תחש בן 3, ודולצ'ה, שיצו בת 11.
מאז שהם הצטרפו למשפחה, חווינו רכבת הרים. לעיתים יציאות לא סדירות, לעיתים נשירה מוגברת, ריח פה חריף זה מצב קבוע ובאופן כללי, שניהם סבלו ממצבי רוח משתנים.
ניסינו המון סוגי מזון מעובד. חלקם היו מוצלחים יותר וחלקם פחות, אבל אף לא אחד החזיק מעמד לתקופה ארוכה.
היו תקופות שהמרפסת שלנו נראתה כמו מחסן של חנות חיות - 4, 5 ואף יותר שקים שונים שקנינו להם, פתחנו, ניסינו, אך ללא הועיל.

בארק אוכל טבעי לכלבים

מה כן עבד לנו?

אוכל ביתי. פשוט וקל...כשהם אוכלים איתנו, הם מאושרים.
שם התחלתי לחקור… חיפוש מהיר ברשת מלמד, שבשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגוברת של שינוי תפיסה ומעבר לתזונה טבעית לכלבים המבוססת על בשר טבעי. בארצות הברית המודעות לנושא גבוהה מאוד וניתן למצוא עשרות חברות המספקות ארוחות שכאלה. אנחנו כמו תמיד, בפיגור של כמה שנים והמודעות לנושא היא יחסית נמוכה.נמוכה, אך תופסת תאוצה...

אז מהן העובדות?

ישנם שני סוגים עיקריים של מחקרים - כאלו מטעם מותגי על, וכאלו של גופים בלתי תלויים. אני בחרתי להתרכז באלו שפורסמו על ידי גופים בלתי תלויים, וישנן שלוש מסקנות אשר חוזרות על עצמן אשר תגרומנה לכל אחד שיש לו כלב להתכווץ בכסא -
- תוחלת החיים של הכלבים בירידה
- אחוז התחלואה בסרטן מגיע עד לכ- 50%
- כלב הוא היונק שסובל הכי הרבה ממשקל יתר

אבל מעבר למחקרים...מירב הסיכויים שכלבכם סבל מלפחות אחד מהתסמינים 'הקלים' הבאים: יציאות לא סדירות ו/או לא טובות, נשירה מוגברת, ריח פה חריף, אלרגיה כזו או אחרת ו...טוב - הבנתם לאן אני חותרת...

כדי לפשט את הדברים אקביל אותם לעולם האוכל שלנו:

קחו את מסעדות האוכל המהיר, המגישות מזון מעובד ששום רכיב טבעי כמעט ולא נשאר שם, אם בכלל. מעולה...
עכשיו תדמיינו את עצמכם אוכלים את אותה הארוחה, יום יום במשך שנים. זה בדיוק אותו הדבר...
הרבה דברים טובים לא יצאו מזה ולא רק במובן הבריאותי של העניין. החשיבות של מידת הטריות, הערכים התזונתיים והגיוון של המזון שהכלב שלכם מקבל, חשובים לבריאות שלו בדיוק כמו שזה חשוב לבריאות שלכם.
איכות החיים שהכלב שלכם מקבל תלויה אך ורק בכם ובהחלטות שאתם מקבלים.

לא האמנתי שהשינוי יהיה כל כך משמעותי ומיידי

תשכחו מהכדורים השחומים, השרופים והמעובדים שנתתם עד עכשיו לכלב שלכם.
כשהתחלתי לחפש פתרונות לאוכל טבעי, הבנתי שללכת לקצב ולהכין בעצמי זה לא באמת ריאלי. יותר מדי זמן ואני לא באמת יודעת מה לכלול במתכון. מהר מאוד מצאתי את bark.co.il
הארוחות שלהם כוללת 100% בשר טבעי. לא קפוא, לא מעובד, לא תחליף. בשר אמיתי. לא תמצאו בארוחות חומרים משמרים, מייצבים או תחליפים.
מה כן תמצאו בנוסף לבשר? תערובת עשירה של 7 סוגי פירות וירקות, חלקים פנימיים ועצמות טחונות.
ההבדל העיקרי בינם לבין חברות מזון אחרות, היא העובדה שהם אינם משווקים כלל לחנויות. איפה כן אפשר למצוא אותם? רק באתר שלהם. הארוחות נשלחות ישירות אליכם הביתה.
למה זה בעצם חשוב? משתי סיבות:
- השירות מצויין ותמיד זמין. משהו לא מסתדר? צריך משלוח חירום? אתם לא תלויים בחנות כזו או אחרת.
- האיכות - על אותו משקל של 'פלפל מהחקלאי לצרכן'...עצם העובדה שאין עוד גוף מסחרי בדרך מהם אליכם, מאפשר להם לתת מתכון הרבה יותר איכותי.

השינוי אצל ארתור קרה תוך פחות משבוע - היציאות התייצבו לחלוטין. אצל דולצ'ה זה לקח מעט יותר, אבל הנשירה שממנה סבלה פחתה פלאים. אצל שניהם ריח הפה השתפר והכי חשוב - הם התחילו לאכול בתיאבון גדול.

שינוי קטן עם משמעות גדולה

איכות החיים שהכלב שלכם מקבל תלויה אך ורק בכם. אז אם הכלב שלכם סובל מיציאות לא סדירות, משקל לא תקין, פרווה לא מבריקה, נשירת שיער, בעיות בעור או שהוא סתם 'בררן' או 'מפונק' (ספויילר: הוא לא) כנראה שיש לזה סיבה.
איכות החיים שהכלב שלכם מקבל תלויה אך ורק בכם. אז אם הכלב שלכם סובל מיציאות לא סדירות, משקל לא תקין, פרווה לא מבריקה, נשירת שיער, בעיות בעור או שהוא סתם 'בררן' או 'מפונק' (ספויילר: הוא לא) כנראה שיש לזה סיבה.
כל אותן הבעיות שציינתי בפניכם הם לרוב תסמינים של אותה 'מחלה' - תזונה לקויה שפשוט לא תואמת את הצרכים האמיתיים של הכלב שלכם.
הנטייה הטבעית שלנו היא להימנע משינויים ולא לערער את הסטטוס קוו, אך לא תמיד הקיים הוא גם הרצוי. האחריות שחלה עלינו לא שונה במהותה מהאחריות שיש לכל הורה אחר. התפקיד שלנו כהורים לכלבים זה להטיל ספק ולבחון כל פעם מחדש את הדברים, כך שתמיד נוכל להעניק להם את הטוב ביותר.

אהבתי לבעלי חיים איננה מוטלת בספק, תשאלו את כל מי שמכיר אותי ומבטיחה לכם שתקבלו תשובה זהה. אני באמת מאמינה שסך הכל נדרש שינוי קטן בתפיסה התרבותית שלנו.
אנחנו שומעים יומיום איך חברות המזון ורשתות המזון המהיר, מתפארים איך המוצרים שלהם משתדרגים כל הזמן והופכים לבריאים יותר ויותר. חווינו לאחרונה מהפכה עם סימון המוצרים המכילים סוכר ומלח.
אוכל זה אוכל גם עבורנו וגם עבורם! הוא צריך להיות מגוון, איכותי, טבעי סטרילי וטעים.

אז אני שולחת אתכם לעשות קצת שיעורי בית, לצאת מהתבנית שהחברה ותעשיית המזון הכתיבה לכם עד עכשיו, לנסות בעצמכם את הארוחות של bark.co.il ורק אז לקבל החלטה.

UP!